ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ο.Β.Σ.Θ.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ο.Ε.Ε.Θ.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΠΕΛΛΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΣΕΡΡΩΝ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (Π.Ο.Σ.Ε.Η.)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (Π.Ο.Ε.Ο.)
ΕΝΙΑΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ο.Β.Υ.Ε.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ & ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.Ε.)
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΜΗΣ
Θεσσαλονίκη, 6/9/2014
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΒΙΟΤΕΧΝΩΝ 6/9/2014
Επαγγελματίες, βιοτέχνες και αυτοκινητιστές, συγκεντρωθήκαμε σήμερα 6/9/2014 , στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, για να καταγγείλουμε την κοινωνική αναλγησία της κυβέρνησης που εφαρμόζει ακραίες και ισοπεδωτικές πολιτικές εις βάρος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και του κοινωνικού συνόλου.
Καταγγέλλουμε την απαξίωση του πιο σημαντικού μοχλού της εθνικής οικονομίας, την αντιμετώπιση των επαγγελματοβιοτεχνών ως κοινών εγκληματιών του ποινικού δίκαιου, που εκμηδενίζει την αξιοπρέπειά τους και τους απειλεί με κατασχέσεις, φυλακίσεις, τη βίαιη υποβάθμιση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων, την επιβολή άδικων και δυσβάσταχτων φόρων και υπέρογκων προστίμων, την πολιτική του «ακρωτηριασμού» που ασκεί συνειδητά στο ασφαλιστικό, φορολογικό, ΚΕΑΟ, ΕΝΦΙΑ, κόκκινα δάνεια, χρηματοδότηση ΜΜΕ για τον περιορισμό του αριθμού των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Η απαξιωτική στάση του Πρωθυπουργού, απέναντι στα συνδικαλιστικά όργανα των Μ.Μ.Ε. με τον αποκλεισμό τους για τρίτη συνεχή χρονιά από τη σύσκεψη που συγκάλεσε με τους παραγωγικούς φορείς του νομού Θεσσαλονίκης εν όψει της Δ.Ε.Θ., δεν μας εμποδίζει στο ελάχιστο να αυξήσουμε την διεκδίκησή μας.
Αντίθετα μας δίνει νέα ώθηση να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε σθεναρά για την επίλυση των προβλημάτων που μας απασχολούν και για την ανατροπή της καταστροφικής πολιτικής που επιβάλλει στον ελληνικό λαό.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Α. Ασφαλιστικό – ΟΑΕΕ
Σε σχέση με τις οφειλές στον ΟΑΕΕ η πρόταση μας είναι : Κεφαλαιοποίηση, πάγωμα και μετατροπή των οφειλών για τους ενεργούς οφειλέτες σε ασφαλιστικό χρόνο. Με το πέρας του εργασιακού-ασφαλιστικού του βίου ο κάθε οφειλέτης να έχει το δικαίωμα εξαγοράς αυτού του ασφαλιστικού χρόνου. Σε αντίθετη περίπτωση λαμβάνει μειωμένη κατά το ποσό της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σύνταξη. Ως προς τις τρέχουσες εισφορές να δοθεί στους ασφαλισμένους το δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικής κλάσης. Επίσης, προτείνεται η ενεργοποίηση του αδρανούς λογαριασμού ανεργίας πέραν του επιδόματος και στην ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ανέργων επαγγελματιών με την θέσπιση «τεκμηρίου διακοπής επαγγελματικής δραστηριότητας» ανάλογου με αυτό που ισχύει και για τους ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ. Αποποινικοποίηση των οφειλών, άμεση κατάργηση του ΚΕΑΟ και ίση μεταχείριση των ΕΒΕ με άλλες επαγγελματικές ομάδες που δεν διώκονται ποινικά για οφειλές στα ασφαλιστικά τους ταμεία
Β. Φορολογικό
Σε σχέση με τη φορολογική πολιτική η πρόταση μας είναι :
[1] Ως προς τη φορολογία των επιχειρήσεων προτείνεται ενιαίος φορολογικός συντελεστής 15% επί των κερδών όλων των επιχειρήσεων. Παράλληλα στην περίπτωση διανομής κερδών προτείνεται μία περαιτέρω φορολόγηση της τάξεως του 15%.
[2] Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων. Προτείνεται ενιαία κλίμακα φορολόγησης εισοδήματος για όλα τα φυσικά πρόσωπα ανεξαρτήτως της πηγής εισοδήματος. Αφορολόγητο και για τους επιχειρηματίες με προσαύξηση ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση. Τέλος, προτείνεται η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης.
[3] Προκαταβολή Φόρου Εισοδήματος Επιχειρήσεων. Προτείνεται η μείωση κατά 50 % του υφιστάμενου ποσοστού από το επόμενο οικονομικό έτος.
[4] Τέλος Επιτηδεύματος. Προτείνεται η κατάργηση του. Μέχρι την κατάργηση του να αποτελέσει πόρο του ΟΑΕΕ.
[5] Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης. Προτείνεται η κατάργησή της.
[6] Ληξιπρόθεσμες Οφειλές στην Εφορία. Προτείνεται η επέκταση του αριθμού των δόσεων έως τις 100 μηνιαίες και μείωση των προσαυξήσεων. Επιπρόσθετα, προτείνεται η εκλογίκευση των προστίμων αλλά και των προσαυξήσεων που προκύπτουν από τόκους υπερημερίας. Στο πλαίσιο αυτό, τέλος, προτείνεται η επαναφορά σε ισχύ του Διοικητικού Συμβιβασμού.
[7] Συλλογή Αποδείξεων. Προτείνεται η επέκταση της ισχύος του και για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
[8] Σε σχέση με τον ΦΠΑ διατυπώνονται οι εξής προτάσεις:
(α) Απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ για επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο 20.000 – 25.000 Ευρώ,
(β) Αυτόματη επιστροφή ΦΠΑ για τις συνεπείς επιχειρήσεις χωρίς έλεγχο,
(γ) Συμψηφισμός χρεωστικού και πιστωτικού ΦΠΑ σε όλες τις συναλλαγές
(δ) Καταβολή του ΦΠΑ εντός μηνός από την έκδοση του τιμολογίου
[9] Σε σχέση με το μέτρο αφαίρεσης του ΑΦΜ προτείνεται η παρακολούθηση και όχι η αφαίρεσή του.
[10] Σε σχέση με τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων προτείνουμε:
(α) την απαλλαγή από τον φόρο αυτό εκείνης της ακίνητης ιδιοκτησίας που είναι συντελεστής παραγωγής
(β) την απαλλαγή από τον φόρο αυτό της πρώτης ή κύριας κατοικίας στη βάση προϋποθέσεων που σχετίζονται με την οικογενειακή κατάσταση
(γ) την απαλλαγή από το φόρο αυτό κατά το μέρος της αξίας της περιουσίας που είναι ενυπόθηκο
(δ) την κατάργηση του λεγόμενου «Συμπληρωματικού Φόρου»
(ε) την απαλλαγή από τον φόρο αυτό των μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων τα οποία δεν παράγουν εισόδημα
(στ) η φορολόγηση να γίνεται με βάση τις σημερινές πραγματικές εμπορικές αξίες και όχι με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ίσχυαν προ 7ετίας.
Γ. «ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ»
Σε σχέση με τα επιχειρηματικά δάνεια προς τις τράπεζες που είναι στο λεγόμενο «κόκκινο», τα οποία συνολικά ανέρχονται στο ποσό των 44 δις Ευρώ και μόνο το ένα τρίτο από το ποσό αυτό αναφέρεται στις ΜμΕ βασική μας αρχή είναι ότι η ρύθμιση αυτών των δανείων δεν πρέπει να αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στην αποκατάσταση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών, δηλαδή στη μονόπλευρη βιωσιμότητά τους αλλά και στη βιωσιμότητα αυτών των χρεών από τη σκοπιά του οφειλέτη. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την κατάσταση της επιχείρησης επομένως και τη δυνατότητα αποπληρωμής των δανείων είτε με επέκταση του χρόνου αποπληρωμής χωρίς επιπρόσθετη επιβάρυνση του ποσού με τόκους είτε με μείωση του επιτοκίου. Θεωρούμε ότι η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεων θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε μια νέα γενιά προβληματικών επιχειρήσεων.
Δ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΔΑΝΕΙΑ
Ένα διαχρονικό δομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η περιορισμένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στην εξεύρεση πιστώσεων για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Το φαινόμενα έχει αποκτήσει ειδικά χαρακτηριστικά στην περίπτωση της ελληνικής οικονομίας και ιδιαίτερα όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της κρίσης το φαινόμενο αυτό, της έλλειψης ρευστότητας και της συνακόλουθης αποεπένδυσης επιτάθηκε σε μεγάλο βαθμό και από τη στάση των τραπεζών απέναντι στις επιχειρήσεις οι οποίες επιβάλλεται να αποδώσουν στην πραγματική οικονομία το 15% των χρημάτων που πήραν από την ανακεφαλαιοποίηση.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ειδικής έρευνας που διεξήγαγε το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ (Ιούλιος 2014):
Η σχέση ανάμεσα στο τραπεζικό σύστημα και την πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει διαρραγεί ανεπανόρθωτα. Πριν από την κρίση, σύμφωνα με έρευνα του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ, οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις δε χρηματοδοτούσαν τις επενδυτικές δραστηριότητές τους μέσω τραπεζικού δανεισμού. Το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 73,7% την περίοδο της κρίσης.
Από το 73,4% που δεν έλαβε πίστωση τα τελευταία 5 χρόνια, το 65,5% (δηλαδή το 48% στο σύνολο των επιχειρήσεων) δηλώνει ότι δε χρειάστηκε να καταφύγει σε τραπεζικό δανεισμό και καλύφθηκε με τα κεφάλαια που διέθετε. Το 34,5% (δηλαδή το 25% επί του συνόλου) που χρειάστηκε κεφάλαια θεωρεί απαγορευτικούς τους όρους πρόσβασης στη χρηματοδότηση.
Οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις (47,1%) θεωρούν ότι τα χαμηλότερα επιτόκια θα διευκόλυναν την πρόσβασή τους στον τραπεζικό δανεισμό.
Από τις επιχειρήσεις που έχουν λάβει δάνειο από τις τράπεζες, το 46,2% δηλώνει ότι σημειώνουν καθυστερήσεις στις αποπληρωμές των δόσεων.
Ε. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Όσα προγράμματα απασχόλησης και να βγουν δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα όταν υπερφορολογούνται οι επιχειρήσεις, όταν δεν υπάρχει ρευστότητα, όταν οι επιχειρήσεις απειλούνται από το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Απαιτείται ριζική αλλαγή της οικονομικής πολιτικής.
– Επαρκή, αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για την πραγματική κατάσταση της αγοράς εργασίας, ώστε να κάνουμε τις σωστές διαγνώσεις για το οξυμένο φαινόμενο της ανεργίας και να διορθώσουμε αντιστοίχως τις πολιτικές.
– Μεταβολή της γενικότερης οικονομικής πολιτικής, η οποία εξουδετερώνει τα όποια θετικά αποτελέσματα μπορούν να επιφέρουν οι πολιτικές απασχόλησης.
– Συστηματική και μεθοδική διερεύνηση των ειδικών αναγκών για δεξιότητες σε τοπικό και κλαδικό επίπεδο οι οποίες πρέπει να μεταφερθούν έγκαιρα στο εκπαιδευτικό σύστημα για να καλύψει τα κενά δεξιοτήτων.
– Στόχευση στην προσφορά δεξιοτήτων σε συγκεκριμένους τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας, επιδιώκοντας το σημαντικό απόθεμα δεξιοτήτων να προσελκύσει επενδυτική δραστηριότητα.
– Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και της έρευνας, ειδικά σε τομείς που μπορούν να στηρίξουν κάποιο ιδιαίτερο συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα.
– Οι επιδοτήσεις θέσεων απασχόλησης θα πρέπει να διακρίνονται ανάλογα με το αν η επιχείρηση είναι σε φθίνοντα ή αύξοντα κλάδο οικονομικής δραστηριότητας. Για παράδειγμα αν μια επιχείρηση είναι σε φθίνοντα κλάδο οικονομικής δραστηριότητας είναι πιο χρήσιμο να επιδοτηθεί η διατήρηση θέσεων απασχόλησης παρά η δημιουργία μιας νέας θέσης. Επίσης κατά την επιδότηση θέσεων απασχόλησης θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν συνέπειες, όπως τα αποτελέσματα υποκατάστασης και απώθησης.
– Για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι δημόσιες επενδύσεις. Αποτελεί παράδοξο σε μία οικονομία, η οποία μαστίζεται από την ύφεση το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να είναι πλεονασματικό, δηλαδή αντί για δημόσια επένδυση να έχουμε δημόσια αποταμίευση.
Γιάννης Παπαργύρης Ιωάννης Μανδρίνος Ευστάθιος Πολίτης Θωμάς Ζιώγας
Πρόεδρος Ο.Β.Σ.Θ. Πρόεδρος Ο.Ε.Ε.Θ. Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Βισαλτίας Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Ημαθίας
Αναστάσιος Μίγκος Γεώργιος Τόδιτσκας Χρήστος Εξίζογλου Σωτήριος Κοτσαμπάς
Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Νάουσας Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Πέλλας Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Πιερίας Πρόεδρος Ο.ΕΒ.Ε. Σερρών
Σάββας Σαπαλίδης Διαμαντής Κασαπίδης Κωνσταντίνος Μαυράκης Αθανάσιος Νικολόπουλος
Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Φλώρινας Πρόεδρος Π.Ο.Σ.Ε.Η. Πρόεδρος Π.Ο.Ε.Ο. Πρόεδρος Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.
Αναστάσιος Λυκάρτσης Δημήτριος Βαργιάμης Κωνσταντίνος Γιαννακάκης
Πρόεδρος Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.Ε. Πρόεδρος Ο.Β.Υ.Ε. Πρόεδρος Σωμ. Ιδ. ΤΑΧΙ Θεσ/νίκης
Ο Ερμής
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ:
- Στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας
- Αρχηγό Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
- Στους αρχηγούς των κομμάτων
- Στους Βουλευτές
- Στους αρμόδιους Υπουργούς
- Στους εμπλεκόμενους κρατικούς φορείς
- Στη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.
- Στους φορείς των επαγγελματοβιοτεχνών
- Στα μέσα μαζικής ενημέρωσης
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ο.Β.Σ.Θ.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ο.Ε.Ε.Θ.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΠΕΛΛΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΣΕΡΡΩΝ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (Π.Ο.Σ.Ε.Η.)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (Π.Ο.Ε.Ο.)
ΕΝΙΑΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ο.Β.Υ.Ε.)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ & ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.Ε.)
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΜΗΣ
Θεσσαλονίκη, 6/9/2014
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΒΙΟΤΕΧΝΩΝ 6/9/2014
Επαγγελματίες, βιοτέχνες και αυτοκινητιστές, συγκεντρωθήκαμε σήμερα 6/9/2014 , στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, για να καταγγείλουμε την κοινωνική αναλγησία της κυβέρνησης που εφαρμόζει ακραίες και ισοπεδωτικές πολιτικές εις βάρος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και του κοινωνικού συνόλου.
Καταγγέλλουμε την απαξίωση του πιο σημαντικού μοχλού της εθνικής οικονομίας, την αντιμετώπιση των επαγγελματοβιοτεχνών ως κοινών εγκληματιών του ποινικού δίκαιου, που εκμηδενίζει την αξιοπρέπειά τους και τους απειλεί με κατασχέσεις, φυλακίσεις, τη βίαιη υποβάθμιση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων, την επιβολή άδικων και δυσβάσταχτων φόρων και υπέρογκων προστίμων, την πολιτική του «ακρωτηριασμού» που ασκεί συνειδητά στο ασφαλιστικό, φορολογικό, ΚΕΑΟ, ΕΝΦΙΑ, κόκκινα δάνεια, χρηματοδότηση ΜΜΕ για τον περιορισμό του αριθμού των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Η απαξιωτική στάση του Πρωθυπουργού, απέναντι στα συνδικαλιστικά όργανα των Μ.Μ.Ε. με τον αποκλεισμό τους για τρίτη συνεχή χρονιά από τη σύσκεψη που συγκάλεσε με τους παραγωγικούς φορείς του νομού Θεσσαλονίκης εν όψει της Δ.Ε.Θ., δεν μας εμποδίζει στο ελάχιστο να αυξήσουμε την διεκδίκησή μας.
Αντίθετα μας δίνει νέα ώθηση να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε σθεναρά για την επίλυση των προβλημάτων που μας απασχολούν και για την ανατροπή της καταστροφικής πολιτικής που επιβάλλει στον ελληνικό λαό.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Α. Ασφαλιστικό – ΟΑΕΕ
Σε σχέση με τις οφειλές στον ΟΑΕΕ η πρόταση μας είναι : Κεφαλαιοποίηση, πάγωμα και μετατροπή των οφειλών για τους ενεργούς οφειλέτες σε ασφαλιστικό χρόνο. Με το πέρας του εργασιακού-ασφαλιστικού του βίου ο κάθε οφειλέτης να έχει το δικαίωμα εξαγοράς αυτού του ασφαλιστικού χρόνου. Σε αντίθετη περίπτωση λαμβάνει μειωμένη κατά το ποσό της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σύνταξη. Ως προς τις τρέχουσες εισφορές να δοθεί στους ασφαλισμένους το δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικής κλάσης. Επίσης, προτείνεται η ενεργοποίηση του αδρανούς λογαριασμού ανεργίας πέραν του επιδόματος και στην ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ανέργων επαγγελματιών με την θέσπιση «τεκμηρίου διακοπής επαγγελματικής δραστηριότητας» ανάλογου με αυτό που ισχύει και για τους ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ. Αποποινικοποίηση των οφειλών, άμεση κατάργηση του ΚΕΑΟ και ίση μεταχείριση των ΕΒΕ με άλλες επαγγελματικές ομάδες που δεν διώκονται ποινικά για οφειλές στα ασφαλιστικά τους ταμεία
Β. Φορολογικό
Σε σχέση με τη φορολογική πολιτική η πρόταση μας είναι :
[1] Ως προς τη φορολογία των επιχειρήσεων προτείνεται ενιαίος φορολογικός συντελεστής 15% επί των κερδών όλων των επιχειρήσεων. Παράλληλα στην περίπτωση διανομής κερδών προτείνεται μία περαιτέρω φορολόγηση της τάξεως του 15%.
[2] Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων. Προτείνεται ενιαία κλίμακα φορολόγησης εισοδήματος για όλα τα φυσικά πρόσωπα ανεξαρτήτως της πηγής εισοδήματος. Αφορολόγητο και για τους επιχειρηματίες με προσαύξηση ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση. Τέλος, προτείνεται η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης.
[3] Προκαταβολή Φόρου Εισοδήματος Επιχειρήσεων. Προτείνεται η μείωση κατά 50 % του υφιστάμενου ποσοστού από το επόμενο οικονομικό έτος.
[4] Τέλος Επιτηδεύματος. Προτείνεται η κατάργηση του. Μέχρι την κατάργηση του να αποτελέσει πόρο του ΟΑΕΕ.
[5] Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης. Προτείνεται η κατάργησή της.
[6] Ληξιπρόθεσμες Οφειλές στην Εφορία. Προτείνεται η επέκταση του αριθμού των δόσεων έως τις 100 μηνιαίες και μείωση των προσαυξήσεων. Επιπρόσθετα, προτείνεται η εκλογίκευση των προστίμων αλλά και των προσαυξήσεων που προκύπτουν από τόκους υπερημερίας. Στο πλαίσιο αυτό, τέλος, προτείνεται η επαναφορά σε ισχύ του Διοικητικού Συμβιβασμού.
[7] Συλλογή Αποδείξεων. Προτείνεται η επέκταση της ισχύος του και για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
[8] Σε σχέση με τον ΦΠΑ διατυπώνονται οι εξής προτάσεις:
(α) Απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ για επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο 20.000 – 25.000 Ευρώ,
(β) Αυτόματη επιστροφή ΦΠΑ για τις συνεπείς επιχειρήσεις χωρίς έλεγχο,
(γ) Συμψηφισμός χρεωστικού και πιστωτικού ΦΠΑ σε όλες τις συναλλαγές
(δ) Καταβολή του ΦΠΑ εντός μηνός από την έκδοση του τιμολογίου
[9] Σε σχέση με το μέτρο αφαίρεσης του ΑΦΜ προτείνεται η παρακολούθηση και όχι η αφαίρεσή του.
[10] Σε σχέση με τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων προτείνουμε:
(α) την απαλλαγή από τον φόρο αυτό εκείνης της ακίνητης ιδιοκτησίας που είναι συντελεστής παραγωγής
(β) την απαλλαγή από τον φόρο αυτό της πρώτης ή κύριας κατοικίας στη βάση προϋποθέσεων που σχετίζονται με την οικογενειακή κατάσταση
(γ) την απαλλαγή από το φόρο αυτό κατά το μέρος της αξίας της περιουσίας που είναι ενυπόθηκο
(δ) την κατάργηση του λεγόμενου «Συμπληρωματικού Φόρου»
(ε) την απαλλαγή από τον φόρο αυτό των μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων τα οποία δεν παράγουν εισόδημα
(στ) η φορολόγηση να γίνεται με βάση τις σημερινές πραγματικές εμπορικές αξίες και όχι με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ίσχυαν προ 7ετίας.
Γ. «ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ»
Σε σχέση με τα επιχειρηματικά δάνεια προς τις τράπεζες που είναι στο λεγόμενο «κόκκινο», τα οποία συνολικά ανέρχονται στο ποσό των 44 δις Ευρώ και μόνο το ένα τρίτο από το ποσό αυτό αναφέρεται στις ΜμΕ βασική μας αρχή είναι ότι η ρύθμιση αυτών των δανείων δεν πρέπει να αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στην αποκατάσταση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών, δηλαδή στη μονόπλευρη βιωσιμότητά τους αλλά και στη βιωσιμότητα αυτών των χρεών από τη σκοπιά του οφειλέτη. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την κατάσταση της επιχείρησης επομένως και τη δυνατότητα αποπληρωμής των δανείων είτε με επέκταση του χρόνου αποπληρωμής χωρίς επιπρόσθετη επιβάρυνση του ποσού με τόκους είτε με μείωση του επιτοκίου. Θεωρούμε ότι η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεων θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε μια νέα γενιά προβληματικών επιχειρήσεων.
Δ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΔΑΝΕΙΑ
Ένα διαχρονικό δομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η περιορισμένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στην εξεύρεση πιστώσεων για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Το φαινόμενα έχει αποκτήσει ειδικά χαρακτηριστικά στην περίπτωση της ελληνικής οικονομίας και ιδιαίτερα όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της κρίσης το φαινόμενο αυτό, της έλλειψης ρευστότητας και της συνακόλουθης αποεπένδυσης επιτάθηκε σε μεγάλο βαθμό και από τη στάση των τραπεζών απέναντι στις επιχειρήσεις οι οποίες επιβάλλεται να αποδώσουν στην πραγματική οικονομία το 15% των χρημάτων που πήραν από την ανακεφαλαιοποίηση.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ειδικής έρευνας που διεξήγαγε το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ (Ιούλιος 2014):
Η σχέση ανάμεσα στο τραπεζικό σύστημα και την πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει διαρραγεί ανεπανόρθωτα. Πριν από την κρίση, σύμφωνα με έρευνα του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ, οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις δε χρηματοδοτούσαν τις επενδυτικές δραστηριότητές τους μέσω τραπεζικού δανεισμού. Το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 73,7% την περίοδο της κρίσης.
Από το 73,4% που δεν έλαβε πίστωση τα τελευταία 5 χρόνια, το 65,5% (δηλαδή το 48% στο σύνολο των επιχειρήσεων) δηλώνει ότι δε χρειάστηκε να καταφύγει σε τραπεζικό δανεισμό και καλύφθηκε με τα κεφάλαια που διέθετε. Το 34,5% (δηλαδή το 25% επί του συνόλου) που χρειάστηκε κεφάλαια θεωρεί απαγορευτικούς τους όρους πρόσβασης στη χρηματοδότηση.
Οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις (47,1%) θεωρούν ότι τα χαμηλότερα επιτόκια θα διευκόλυναν την πρόσβασή τους στον τραπεζικό δανεισμό.
Από τις επιχειρήσεις που έχουν λάβει δάνειο από τις τράπεζες, το 46,2% δηλώνει ότι σημειώνουν καθυστερήσεις στις αποπληρωμές των δόσεων.
Ε. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Όσα προγράμματα απασχόλησης και να βγουν δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα όταν υπερφορολογούνται οι επιχειρήσεις, όταν δεν υπάρχει ρευστότητα, όταν οι επιχειρήσεις απειλούνται από το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Απαιτείται ριζική αλλαγή της οικονομικής πολιτικής.
– Επαρκή, αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για την πραγματική κατάσταση της αγοράς εργασίας, ώστε να κάνουμε τις σωστές διαγνώσεις για το οξυμένο φαινόμενο της ανεργίας και να διορθώσουμε αντιστοίχως τις πολιτικές.
– Μεταβολή της γενικότερης οικονομικής πολιτικής, η οποία εξουδετερώνει τα όποια θετικά αποτελέσματα μπορούν να επιφέρουν οι πολιτικές απασχόλησης.
– Συστηματική και μεθοδική διερεύνηση των ειδικών αναγκών για δεξιότητες σε τοπικό και κλαδικό επίπεδο οι οποίες πρέπει να μεταφερθούν έγκαιρα στο εκπαιδευτικό σύστημα για να καλύψει τα κενά δεξιοτήτων.
– Στόχευση στην προσφορά δεξιοτήτων σε συγκεκριμένους τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας, επιδιώκοντας το σημαντικό απόθεμα δεξιοτήτων να προσελκύσει επενδυτική δραστηριότητα.
– Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και της έρευνας, ειδικά σε τομείς που μπορούν να στηρίξουν κάποιο ιδιαίτερο συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα.
– Οι επιδοτήσεις θέσεων απασχόλησης θα πρέπει να διακρίνονται ανάλογα με το αν η επιχείρηση είναι σε φθίνοντα ή αύξοντα κλάδο οικονομικής δραστηριότητας. Για παράδειγμα αν μια επιχείρηση είναι σε φθίνοντα κλάδο οικονομικής δραστηριότητας είναι πιο χρήσιμο να επιδοτηθεί η διατήρηση θέσεων απασχόλησης παρά η δημιουργία μιας νέας θέσης. Επίσης κατά την επιδότηση θέσεων απασχόλησης θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν συνέπειες, όπως τα αποτελέσματα υποκατάστασης και απώθησης.
– Για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι δημόσιες επενδύσεις. Αποτελεί παράδοξο σε μία οικονομία, η οποία μαστίζεται από την ύφεση το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να είναι πλεονασματικό, δηλαδή αντί για δημόσια επένδυση να έχουμε δημόσια αποταμίευση.
Γιάννης Παπαργύρης Ιωάννης Μανδρίνος Ευστάθιος Πολίτης Θωμάς Ζιώγας
Πρόεδρος Ο.Β.Σ.Θ. Πρόεδρος Ο.Ε.Ε.Θ. Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Βισαλτίας Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Ημαθίας
Αναστάσιος Μίγκος Γεώργιος Τόδιτσκας Χρήστος Εξίζογλου Σωτήριος Κοτσαμπάς
Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Νάουσας Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Πέλλας Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Πιερίας Πρόεδρος Ο.ΕΒ.Ε. Σερρών
Σάββας Σαπαλίδης Διαμαντής Κασαπίδης Κωνσταντίνος Μαυράκης Αθανάσιος Νικολόπουλος
Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Φλώρινας Πρόεδρος Π.Ο.Σ.Ε.Η. Πρόεδρος Π.Ο.Ε.Ο. Πρόεδρος Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.
Αναστάσιος Λυκάρτσης Δημήτριος Βαργιάμης Κωνσταντίνος Γιαννακάκης
Πρόεδρος Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.Ε. Πρόεδρος Ο.Β.Υ.Ε. Πρόεδρος Σωμ. Ιδ. ΤΑΧΙ Θεσ/νίκης
Ο Ερμής
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ:
- Στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας
- Αρχηγό Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
- Στους αρχηγούς των κομμάτων
- Στους Βουλευτές
- Στους αρμόδιους Υπουργούς
- Στους εμπλεκόμενους κρατικούς φορείς
- Στη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.
- Στους φορείς των επαγγελματοβιοτεχνών
- Στα μέσα μαζικής ενημέρωσης